3/06/2010

شـوف

شـوف


شوف
شوف قرب أحكيلك
قرب هحكى
هات دمعة عينك
وتعالى هنبكى
شيل كل الحزن اللى فى قلبك
وإرميه على حجرى
شوف حتى الجرح اللى يصيبك
قبل ما صابك
همك صابنى
بإيديك تختار
وأنا مش هنهار
بس المفروض .. إنك تختارنى
شوف .. أنا مش مكسوف
ولا حتى هموت من الخوف
هصرخ وهسمع كل العالم
يمكن تسمعنى

الغالى بعد العمر ما راح
راح ودعنى
الغالى اديته حياتى وعمرى ومالى
الغالى ببلاش باعنى
الغالى رسمته حلم جميل فى خيالى
الغالى فى أحلامى قتلنى
الغالى بنيتله قصر كبير فى العالى
سابنى الغالى .. لسه أنا ببنى

شوف ..
مش عاوز أشوفك متضايق ولا مليت
قبل ما تضايق وتفكر تلاقينى مشيت
بس ياريتك حبتنى .. مكنتش مليت

يا خسارة حلمى أنا مكملشى
يا خسارتك ياللى إنتا هتمشى
يا خسارتك ومتكدبشى
إنتا محبتشى ..
إنتا إتسليت

فاكر كل كلامك ليا
والحنية
ضحكة عينك فى إبتساماتك
لحن العبودية
اللحن اللى معذبنى
مفرقتشى .. منا شايله لوحديه

أنا مش فاكر غير إيدك بتسيبها إيديا
أنا مش فاكر غير مرحمتش دمع عينيه
غير لحن رخيص بيدمر فيا
غير إنك مش ليا
غير تسلية

أنا مش فاكر فكرنى
وللا أقولك ..
إبعد .. سيبنى
مع السلامة ..
مع السلامة ريحت بالى
مع السلامة غيرت حالى
شوفت اللى جرى؟
شوفت اللى جرالى؟
مع السلامة ..
ومتنساش السلام للى هيحبك بدالى
روحله ..
روحله إنشالله يكويك بالنار
هترجعلى ..
هكويك بنارى ..
مع السلامة .. مع السلامة يا غالى
من تأليف صديقى الشاعر / أحمد عبد الوكيل

0 comments: